زهره جان

زهره جان

زهره جان

زهره جان

آب انار

آب انار , آب انار شفا,آب انار توچال تورنتو,آب انار برای زردی نوزاد,آب انار محمد,آب انار در بارداری,آب انار و سرماخوردگی,آب انار برای سرماخوردگی,آب انار برای زن باردار

آب انار

توضیحاتی در مورد آب انار

آب میوه انار حاوی بیش از ۱۰۰ ترکیب گیاهی (فیتوکمیکال) است و همچنین میوه آن از هزاران سال پیش به دلیل خواص درمانی مورد استفاده بوده است.در این مطلب از سایت جسارت در مورد بهترین زمان خوردن و خواص آب انار برای زردی نوزاد و سرماخوردگی و زن بارداری صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

معرفی میوه  انار

همانطور که می دانید انار یک میوه‌ی پوست کلفت و دانه‌دار است که رنگ قرمز درخشانی دارد و درحال‌حاضر توجه محققان علمی را به عنوان یک میوه‌ی شگفت‌انگیر جلب کرده‌است. اعتقاد بر این است که این میوه بومی ایران است و در سال ۱۶۰۰ قبل از میلاد وارد مصر شده‌است، جایی که در آن انار نه تنها به عنوان یک منبع مهم غذایی مورد تحسین قرار گرفته‌است بلکه به طور گسترده‌ای نیز به دلیل ارزش دارویی‌اش مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی در آن دوران نیز این میوه احترام زیادی داشت، چنان‌چه از حضور آن‌ در نقاشی‌های مصری و مقبره‌ها مشهود است. انار به دلیل آن دانه‌های جواهر مانند به رنگ قرمز روشن، به عنوان نمادی از باروری و رفاه در برخی از فرهنگ‌های مردم دنیا محسوب می‌شود.

نوشیدن آب انار برای پوست و مو

نوشیدن آب میوه انار به شیوه‌های مختلفی روی سلامتی و پوست و موی ما تاثیر می‌گذارد. شاید برایتان جالب باشد که انار یکی از معدود میوه‌هایی است که آب آن به اندازه‌ی خود میوه مفید است، چرا که پوست آن حاوی بیش‌ترین مقدار آنتی‌اکسیدان است که هنگام گرفتن آب میوه در اثر فشار به مقدار فراوانی آزاد می‌شود. آب میوه انار درحال‌حاضر به لحاظ میزان مواد مغذی که به بدن می‌رساند هم‌رده‌ی بلوبری (ذغال اخته‌ی آبی) و چای سبز است.افزون بر این در اثر آب گیری دانه ی انار بعضا خرد می شود و مواد آن با آب مخلوط می شود که این امر به خواص شگفت انگیز انار می افزاید. خوردن انار به علت دانه‌هایش برای بعضی از آدم‌ها ممکن است دشوار باشد، به همین دلیل گرفتن آب آن بهترین راه برای استفاده از خواص فوق‌العاده‌ی انار است. نوشیدن آن سبب جذب سریع و آسان همه‌ی مواد مغذی آن در جریان خون توسط بدن می‌شود. انار در مقایسه با سایر میوه‌ها، دارای بیش‌ترین مقدار آنتی‌اکسیدان است. این میوه‌ حدودا ۳ برابر چای سبز و پرتقال آنتی‌اکسیدان‌ دارد. آب انار تازه، که اصلا فرآوری نشده باشد، بهتر است از آب انارهایی که در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد، زیرا حداکثر میزان ویتامین‌ها را حفظ می‌کند. اطمینان حاصل کنید که آب اناری که می‌خورید شکر افزوده نداشته باشد، زیرا شکر التهاب ایجاد می‌کند و ممکن است برخی از مزایای این میوه را برای سلامتی از بین ببرد.

انار و ارزش غذایی آن

انار منبع خوبی از اسید الاجیک و آنتی‌اکسیدان و پونیسیک اسید است که یک اسید چرب چند غیراشباع امگا۵ است که برای بازسازی و تکثیر سلولی بسیار مفید است. آب این میوه منبع فوق‌العاده‌ای از ویتامین A، C و E و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، پتاسیم، آهن، اسید فولیک، نیاسین، تیامین، فولات و ریبوفلاوین (ویتامین ب۲) است.

طبع انار

از نظر طب قدیم ایران میوه انار سرد، تر و قابض است. آب میوه انار سرد و تر است. پوست انار نیز سرد و خشک و بسیار قابض است. آب میوه انار خون ساز است و خون را تصفیه می‌کند و برای سالمندان بهترین دارو برای تقویت کلیه است. رنگ صورت را شاداب می‌کند و شادی بخش و مفرح است. صدا را باز کرده و گرفتگی صدا را برطرف می‌کند. برای افزایش وزن مصرف انار مفید است و آب انار مقوی قلب و معده است.

  • زهره امجدی

نظرات (۱)

به سه چیز هرگز نمیرسید :

بستن دهان مردم

جبران همه ى شکست ها

رسیدن به همه آرزوها

سه چیز حتما به تو میرسد :

مرگ

نتیجه عملت

رزق و روزى


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی